​סיכום כנס הקיץ: הישגים משמעותיים לוועדת העבודה, הרווחה והבריאות על רקע הגזירות

​סיכום כנס הקיץ: הישגים משמעותיים לוועדת העבודה, הרווחה והבריאות על רקע הגזירות
1 באוגוסט 2013, כ"ה באב תשע"ג, בשעה 10:00

המושב הראשון בכנסת ה-19 נפתח בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות בסערה: זעקתה של ניצולת השואה דורה רוט במהלך הדיון הראשון בוועדה, והדברים שהטיחה בנציגי משרדי הממשלה ("מה שאתם עושים לניצולי השואה זה פשע, תנו לנו למות בכבוד"), הדהדו ותרמו לזירוז הטיפול בניצולים והזרמת תקציבים נוספים לרווחתם.

בכנס הקיץ הספיקה הוועדה להשלים חקיקה של 10 חוקים ולשמור על מעמדה כשיאנית בקרב ועדות הכנסת. בין החוקים שאושרו: המשך הניסוי המאפשר בחירה של קשישים אם לקבל גמלת סיעוד כספית או עזרה בבית, הרחבת סמכויות שוטרים בהחרמה והשמדה של חומרים הנחשדים כסמים מסכנים, אפשרות לביצוע בדיקת תלות רגישה על ידי רופא ולא בהכרח על ידי אחות מטעם הביטוח הלאומי, שיפור תנאי שכרם של עובדי קבלן בתחומי הניקיון והשמירה ועוד.
כשברקע ניחתות גזירות כלכליות על האוכלוסייה, הצליח יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ (הליכוד ביתנו) לפצל מחוק ההסדרים את הסעיפים שביקשו להחמיר את המיסוי על כספי הפנסיה, לשנות את גמלת הסיעוד ולהטיל תשלומי מס ביטוח לאומי על עקרות בית.
במסגרת הכנס האינטנסיבי הספיקה הוועדה גם להוציא אל מחוץ לחוק את מרבית הסמים הנמכרים בפיצוציות, להכפיל את התשלום על תרומת ביציות בישראל, לדון בזמן אמת בעיצומי עובדי משרד החוץ ולמנוע פגיעה בחולים סיעודיים במסגרתם, לעמוד על זכויות ההתאגדות של עובדי חברת הוט, לקבוע פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי לכ-31 אלף נכים, לעמוד על תכנית קידום למשרתי הקבע בצה"ל ולבשר לחולים הצורכים קנאביס רפואי כי מספר הרופאים המאשרים שימוש בחומר יוכפל עד סוף השנה.
ח"כ כץ, המכהן כיו"ר הוועדה זו הקדנציה השלישית (ובפעם השניה ברציפות): "אני גאה בהישגי הוועדה בכנס זה. עמדנו איתן אל מול הגזירות שביקש משרד האוצר להחיל והוכחנו כי בכוחות משותפים וללא שיקולים פוליטיים ניתן להגיע להישגים ולשמור על רווחתם ובריאותם של אזרחי ישראל. אני מברך את חברי הוועדה, שלרובם זו הקדנציה הראשונה בכנסת, על עבודתם החרוצה והעניינית למען כלל הציבור. יחד נמשיך להוביל מאבקים חסרי פשרות למען האוכלוסייה".
חברי ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת ה-19 הם: היו"ר חיים כץ (הליכוד ביתנו), אורלי לוי-אבקסיס (הליכוד ביתנו), אילן גילאון (מרצ), יעקב מרגי (ש"ס), יעקב ליצמן (יהדות התורה), מיקי רוזנטל (העבודה), מיכל בירן (העבודה), שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי), יוני שטבון (הבית היהודי), רינה פרנקל (יש עתיד) ועדי קול (יש עתיד).

 כל הזכויות שמורות לכנסת ישראל

נשמח לתגובתכם

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.