יתוקנו הוראות שיגדירו אבחון מוכר לתלמידים עם לקויות למידה

יתוקנו הוראות שיגדירו אבחון מוכר לתלמידים עם לקויות למידה

19 במאי 2014, י"ט באייר תשע"ד, בשעה 20:55
​מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק זכויות תלמידים עם לקות למידה במוסדות על-תיכוניים (תיקון מס' 2), התשע"ד-2014.

מוצע כי בחוק זכויות תלמידים עם לקות למידה במוסדות על תיכוניים יתוקנו ההוראות בדבר הגדרת אבחון מוכר וכן ההוראות לגבי מי כשיר לקבל תעודה כמאבחן מוכר. תעודת ההכרה תינתן על ידי ממונה ששר החינוך הסמיכו לכך לאחר בחינת עמידתו בדרישות החוק בידי ועדת הכרה. עוד מוצע כי תוקם ועדת מומחים שתפקידה לייעץ לשר ולממונה על דרישות ההכשרה ממאבחנים מוכרים, שיטות אבחון מקובלות בישראל וגיבוש נהלים שונים לאופן כתיבת מסמכי אבחון מוכרים.
 עדכונים נוספים בעמוד הפייסבוק והטוויטר של הכנסת
כל הזכויות שמורות לכנסת ישראל

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "תכליתו של חוק זכויות תלמידים עם לקות למידה במוסדות על–תיכוניים, התשס"ח 2008 היא לעגן את זכויותיהם של מועמדים וסטודנטים בעלי לקויות למידה במוסדות החינוך העל תיכוניים, להסדיר את העיסוק באבחון לקויות למידה, ולקבוע מערך תמיכה לסטודנטים בעלי לקויות למידה. בהתאם לכך נקבעה בחוק הפרוצדורה לקבלת התאמות במסגרת הליכי הקבלה למוסדות על–תיכוניים, וכן הפרוצדורה לקבלת התאמות במטלות ובדרכי ההיבחנות של הסטודנט לקוי הלמידה במהלך הלימודים, כמתחייב מלקות הלמידה. דא עקא, שבכל הנוגע להסדרת העיסוק באבחון לקויות למידה, נעדר החוק מנגנונים להכרה מהו "אבחון מוכר" ומי ייחשב ל"מאבחן מוכר", ובהעדרם נוצר קושי מעשי ביישום החוק."

26 ח"כים תמכו בהצעה ללא מתנגדים. ההצעה תועבר לדיון בוועדת התרבות והספורט

נשמח לתגובתכם

היכנס באמצעות אחת השיטות האלה כדי לפרסם את התגובה שלך:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.